Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

AKTYWNA TABLICA – realizacja programu

wstecz
AKTYWNA TABLICA – realizacja programu

AKTYWNA TABLICA – realizacja programu

Realizacja programu w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Lamkach

 

 “Aktywna tablica” to program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych. W roku szkolnym 2020/2021 Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Lamkach przystąpiła do Rządowego programu Aktywna Tablica. Dzięki temu programowi szkoła została zaopatrzona w dwa interaktywne monitory dotykowe.

 

Podstawa prawna programu: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r.

Cele realizowane przez szkołę:

  1. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, w szczególności w zakresie posługiwania się TIK w procesie kształcenia i uczenia się.
  2. Kształtowanie kompetencji społecznych i twórczych uczniów, w tym umiejętności pracy zespołowej.
  3. Rozwijanie postaw kreatywności, przedsiębiorczości uczniów i nauczycieli.
  4. Wspieranie innowacyjnych metod pracy.
  5. Wykorzystanie w praktyce szkolnej zastosowań w różnych konfiguracjach pomocy dydaktycznych do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem TIK.

 

E – koordynator programu: Anna Glaser

Członkowie zespołu: Paulina Bednarek, Edyta Nowicka

 

Szkolenia z zakresu stosowania TIK w nauczaniu:

  • Tik w nauczaniu przedmiotowym (Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach).
  • “Małe a cieszy” - przegląd drobnych a użytecznych narzędzi elektronicznych wspierających tradycyjny proces nauczania (Ośrodek Doskonalenia Kadry Kierowniczej VULCAN akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli).
  • Jak doświadczenie edukacji zdalnej wykorzystać w stacjonarnej rzeczywistości? (Ośrodek Doskonalenia Kadry Kierowniczej Oświaty VULCAN akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli).

 

 

Nauczyciele rozwijali swoją wiedzę i umiejętności poprzez nawiązanie współpracy z kolegami na grupach Facebook, takimi jak:

  • Genial.ly, Canva, Wordwall w nauczaniu zdalnym
  • Metoda WebQuest i cyfrowe narzędzia edukacyjne
  • Aktywna Tablica Inspiracje
  • Specjalni.pl

 

Przeprowadzone zostało wewnętrzne szkolenie, na którym nauczyciele zapoznali się z działaniem monitorów interaktywnych oraz możliwościami jakie daje ten sprzęt na różnych lekcjach:

  • tablica (kratka, liniatura, pięciolinia)
  • przeglądarka stron WWW
  • przesyłanie obrazu ze smart fonu, tabletu na monitor
  • prezentacja prac dzieci, wyników
  • pisanie i rysowanie na stronie podręcznika, robienie notatek, kreślenie
  • aplikacje wykorzystujące TIK.

 

Podczas zajęć wyszukiwano i tworzono zadania oraz ćwiczenia interaktywne. W tym celu wykorzystywano strony internetowe do tworzenia quizów, gier, escaperoom, kół fortuny sudoku, zadań - połącz w pary:

 

Na zajęciach zdalnych uczniowie mogli aktywnie uczestniczyć w lekcjach i rozwiązywać zadania oraz  pisać poprzez wykorzystywanie tablic interaktywnych Google Jamboard, Open Board.

 

W ramach wykorzystania TIK przeprowadzono następujące lekcje:

  • Płazy - zwierzęta dwuśrodowiskowe (biologia klasa VI)
  • Utrwalenie wiadomości - krajobrazy Polski (geografia klasa V)
  • Matematyczne walentynki (matematyka klasa IV)
  • Mierzymy kąty (matematyka klasa IV)
  • Turystyka w Polsce (geografia klasa VII)
  • Poznaliśmy wszystkie litery – umiemy czytać (edukacja polonistyczna klasa I)
  • Druga zasada dynamiki Newtona i swobodne spadanie ciał (lekcja otwarta z fizyki klasa VII)
  • Energetyka jądrowa szansa czy zagrożenie? (lekcja otwarta z fizyki klasa VII)
  • Lekcja międzynarodowa w języku angielskim w ramach projektu Erasmus+ “Learning and Sharing with CLIL. Nuclearpower – anopportunityor a theart (klasa VII).

 

 

Podczas realizacji projektu została nawiązana współpraca ze Szkołą Podstawową w Daniszynie. Nauczyciele obu placówek wymieniali się doświadczeniami, zadaniami i scenariuszami lekcji.       

 

PODSUMOWANIE:

  Dzięki udziałowi Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Lamkach w projekcie rządowym “Aktywna Tablica” nastąpiło:

  • wzbogacenie wyposażenia szkoły w nowoczesny sprzęt
  • podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie stosowania TIK w procesie kształcenia
  • zwiększenie się skuteczności nauczania dzięki stosowaniu metod aktywizujących
  • zaangażowanie uczniów w proces edukacji.

 

Data dodania: 2021-05-13 22:02:08
Data edycji: 2021-05-17 11:30:34
Ilość wyświetleń: 943
wstecz

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej